Autor Wiadomość
b0b
PostWysłany: Nie 19:08, 22 Kwi 2007    Temat postu:

http://mojebzdury.info/szkola/1kolo-poprawa.doc

poprawiona
b0b
PostWysłany: Nie 11:55, 01 Kwi 2007    Temat postu:

http://ekonomia.lazowski.us/pomoce/2007/marketing/sciaga-1kolo.doc

ściąga ;]

jak jakieś uwagi co do treści pisać!
Anka
PostWysłany: Nie 11:49, 01 Kwi 2007    Temat postu:

6.
trendy w makrootoczeniu: czynniki demograficzne, ekonomiczne, przyrodnicze, technologiczne, polityczno-prawne,kulturowe
Anka
PostWysłany: Nie 11:40, 01 Kwi 2007    Temat postu:

4:
rynek w pojeciu ekonomicznym :podaż
rynek w pojeciu marketingowym : popyt
Anka
PostWysłany: Nie 11:21, 01 Kwi 2007    Temat postu:

to jest 11:
Czynniki charakteryzujące nabywcę:
*kulturowe (kultura, subkultura, klasa społeczna)
*społeczne (grupy odniesienia, rodzina, rola społeczna i status)
*osobiste/personalne (wiek i faza cyklu życia, zawód, warunki ekonomiczne, styl życia, osobowość i własny wizerunek)
*psychologiczne (motywacje, postrzeganie/percepcja, proces uczenia się,przekonania i postawy)
Anka
PostWysłany: Nie 11:08, 01 Kwi 2007    Temat postu:

to jest 1
Anka
PostWysłany: Nie 11:07, 01 Kwi 2007    Temat postu:

Zasadnicze elementy działań marketingowych:
1.Analiza marketingowa (badanie potrzeb i analiza rynku; Analiza pozycji na rynku i analiza konkurencji; Analiza trendów w mikro- i makrootoczeniu; Ocena możliwości produkcyjnych w oparciu o posiadane zasoby)
2.Ustalanie strategii marketingowej (Analiza silnych i słabych stron oraz zagrożeń i szans przedsięwzięcia - SWOT; Cele i misja firmy/organizacji; Segmentacja rynku; Wybór docelowych produktów i rynków łącznie z zawarciem umów z odbiorcami)
3.Plan marketingowy (Produkt-cechy, jakość, marka, usługi, opakowanie, instrukcja, gwarancja; Cena-ustalenie cen zapewniających konkurencyjność i zyskowność; Dystrybucja-sposoby dotarcia z produktem do klienta i sposoby sprzedaży; Promocja-dotarcie do klienta z informacja o zaletach produktu)
4.Wdrożenie planów i organizacja marketingu (Organizacja działu marketingu; Koordynacja współdziałania z pozostałymi funkcjami; Wdrożenie strategii; Wdrożenie planów marketingowych)
5. Kontrola marketingu (Organizacja systemu danych do kontroli-monitoring; Analiza zyskowności; Ocena wykonania założonych strategii; Ocena efektów wykonania planów)
b0b
PostWysłany: Nie 9:33, 01 Kwi 2007    Temat postu:

#########################
1
Zasadnicze elementy działań marketingowych:
1.Analiza marketingowa (badanie potrzeb i analiza rynku; Analiza pozycji na rynku i analiza konkurencji; Analiza trendów w mikro- i makrootoczeniu; Ocena możliwości produkcyjnych w oparciu o posiadane zasoby)
2.Ustalanie strategii marketingowej (Analiza silnych i słabych stron oraz zagrożeń i szans przedsięwzięcia - SWOT; Cele i misja firmy/organizacji; Segmentacja rynku; Wybór docelowych produktów i rynków łącznie z zawarciem umów z odbiorcami)
3.Plan marketingowy (Produkt-cechy, jakość, marka, usługi, opakowanie, instrukcja, gwarancja; Cena-ustalenie cen zapewniających konkurencyjność i zyskowność; Dystrybucja-sposoby dotarcia z produktem do klienta i sposoby sprzedaży; Promocja-dotarcie do klienta z informacja o zaletach produktu)
4.Wdrożenie planów i organizacja marketingu (Organizacja działu marketingu; Koordynacja współdziałania z pozostałymi funkcjami; Wdrożenie strategii; Wdrożenie planów marketingowych)
5. Kontrola marketingu (Organizacja systemu danych do kontroli-monitoring; Analiza zyskowności; Ocena wykonania założonych strategii; Ocena efektów wykonania planów)

#########################

2. odp: 5 punkt czyli kontrola marketingu

#########################

3.Polityka promocji jest integralnym członem strategii marketingowej każdego przedsiębiorstwa Jest ona sposobem przekazywania informacji do otoczenia, w którym funkcjonuje. W najprostszej postaci przebiega ona poprzez sam produkt; każdy sprzedawca podczas transakcji kupna - sprzedaży, oferując towar, informuje swych klientów o korzyściach wynikających z posiadania danego produktu. Obecnie w Polsce mamy do czynienia z rynkiem nabywców. Gigantycznie wzrasta ilość i różnorodność oferowanych towarów, nabywca oddalił się od producenta i korzysta często z dóbr wyprodukowanych na innych kontynentach. Wszystkie te czynniki przyczyniły się do tego, że wzrosło znaczenie i wymiar działań promocyjnych.

Strategia rynku docelowego ma na celu dopasowanie narzędzi marketingu mix do szczególnych potrzeb nabywców. W ramach tej strategii producent stara się odróżnić swój produkt w świadomości odbiorców poprzez szereg działań promocyjnych. Marketing mix może być dopasowany do rynku docelowego poprzez koncentrację na pojedynczym fragmencie- segmencie rynku, poprzez koncentrację na kilku jego segmentach bądź łącznym traktowaniu kilku segmentów jednocześnie.

Analiza konkurencji - są to czynności, które są odnoszone do badań nad konkurencją danej firmy w celu poznania ich planów i celów, słabych i mocnych stron, określenia sposobu ich pokonania i zdobyciu informacji o szansach firmy w prowadzeniu określonych działań oraz na pokonaniu innych przedsiębiorstw.

#########################

4. W znaczeniu ekonomicznym rynek jest formą nawiązywania kontaktów między kupującymi i sprzedającymi w celu ustalenia warunków transakcji.

W znaczeniu marketingowym :

lub:

rynek w pojeciu ekonomicznym :podaż
rynek w pojeciu marketingowym : popyt

#########################

5
.rodzaj popytu
-remarketing – popyt malejacy
-kontrmarketing-popyt szkodliwy

#########################

6trendy w makrootoczeniu: czynniki demograficzne, ekonomiczne, przyrodnicze, technologiczne, polityczno-prawne,kulturowe

#########################

7:
* Orientacja produkcyjna
* Dystrybucyjna (sprzedażowa)
* Koncepcja marketingowa
lub
#produkcyjna,
#sprzedażowa,
#marketingowa,
#marketing strategiczny

#########################

8.5 zasady marketingu
-Orientacja Na rynek docelowy
-Ukierowanie Na potrzeby klienta
-Dazenie do zyskowosci
-Oddziaływanie w spsob skoordynowany na rynek
-realizacja w firmie czynności sklad. Się na proces zarządź marketingiem

#########################

9. Osoby zajmujące się marketingiem dóbr i usług przemysłowych obsługują największy rynek – wartość transakcji na nim znacznie przewyższa wartość rynku końcowego konsumenta. Na rynku towarów przemysłowych nawet pojedynczy klient może generować niezwykle wysoko poziom zakupów. Wszelkie sformalizowane organizacje – duże czy małe, publiczne lub prywatne, te których celem jest uzyskiwanie zysku lub, które są z tego obowiązku zwolnione – uczestniczą w wymianie dóbr i usług przemysłowych, tworząc w ten sposób rynek dóbr i usług przemysłowych.
Rynki wyrobów i usług przemysłowych to rynki - lokalne lub międzynarodowe – produktów i usług nabywanych przez przedsiębiorstwa, organy rządowe, a także instytucje, wykorzystywanych do wytwarzania nowych wyrobów, zużywanych, użytkowanych albo też odsprzedawanych. Jedyne rynki, które nie są objęte polem zainteresowania takiej definicji to te, na których przedmiotem obrotu są produkty lub usługi bankowe. Czynnikami odróżniającymi marketing dóbr i usług przemysłowych od marketingu dóbr i usług konsumpcyjnych są charakter klienta i sposób, w jaki wykorzystuje on dany produkt. W marketingu dóbr i usług przemysłowych klientami są organizacje, a więc przedsiębiorstwa, rząd, instytucje.

#########################

10. Zarówno marketing międzynarodowy jak i globalny związane są z prowadzeniem działalności na rynkach zagranicznych.

1. W przypadku marketingu międzynarodowego zakłada się, że rynki zagraniczne różnicują się względem segmentów rynku, jak i potrzeb, pod względem organizacji działalności itp. Zadaniem marketingu międzynarodowego jest zatem dostosowanie produktu wychodzącego za granicę do potrzeb każdego rynku.
2. W marketingu globalnym wychodzi się z odmiennych założeń: konsumenci na całym świecie mają niektóre potrzeby takie same; istnieje zatem produkt, który w każdych warunkach i na każdym rynku może by sprzedawany, gdyż zaspokaja wszędzie takie same potrzeby. Taki produkt nazywa się produktem światowym (np. Coca Cola) albo globalnym.

#########################

11Czynniki charakteryzujące nabywcę:
*kulturowe (kultura, subkultura, klasa społeczna)
*społeczne (grupy odniesienia, rodzina, rola społeczna i status)
*osobiste/personalne (wiek i faza cyklu życia, zawód, warunki ekonomiczne, styl życia, osobowość i własny wizerunek)
*psychologiczne (motywacje, postrzeganie/percepcja, proces uczenia się,przekonania i postawy)

#########################

12. autorzy :
Alex Wipperfürth
Peter Cheverton
K.E. Liber
Malcolm McDonald
Guy Kawasaki
Philip Kotler
David Balter, John Butman
lub : http://www.merlin.com.pl/frontend/browse/search/1.html?phrase=marketing&section=1&x=0&y=0&offer=O
szymanek
PostWysłany: Nie 9:30, 01 Kwi 2007    Temat postu:

mozlwe:D juz mi sie nie chce w to zaglądać a nawet nie zaczołem hahahaha potne się chyba...
b0b
PostWysłany: Nie 9:27, 01 Kwi 2007    Temat postu:

hehe no to świetnie, to podobno miała poprzednia grupa tak ?
więc te twoje testy które mam są nic nie warte ;]

ja się zabieram za robienie ściągi, tutaj będę wrzucał to co znajdę
szymanek
PostWysłany: Nie 9:26, 01 Kwi 2007    Temat postu:

dobry żart bob!!!! ja nawet do tego nie zajżałem jeszcze:D
b0b
PostWysłany: Nie 9:04, 01 Kwi 2007    Temat postu:

to jeszcze odpowiedzi wrzuć jak masz;]
szymanek
PostWysłany: Czw 15:49, 29 Mar 2007    Temat postu: MARKETING

1. tabela ze str.16
2.analiza zyskowności - napisac jaki to dzial tabelki
3. to samo co wyzej dal polityki promocji,wyboru rynku docelowego, analizy konkurencji
4.rynek w znaczeniu ekonom. i marketing.
5.rodzaje popytu
6. wymienic trendy w makrootoczeniu
7.orientacje marketingowe
8.5 zasad marketingu
9. podst. cechy market.dóbr przemyslowych
10.marketing miedzynarodowy a globalny
11.czynniki charakteryzujace nabywce
12. podac jednego autora ksiazki o marketingu

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group